Transfery, przewozy i transport osobowy

Dodane: 16-09-2016 07:33
Transfery, przewozy i transport osobowy Podróżowanie samolotem to coraz częściej norma, jednak bywa, że mamy kłopot z dostaniem się na samo lotnisko. Wtedy należy mieć numer na tanie taxi Łódź i nie przejmować się jak dotrzemy na odprawę.

Statystyki transportu kolejowego

Według danych statystycznych ilość przetransportowanych osób transportem kolejowym w latach 1995-2013 jest coraz mniejsza. I nie zapowiada się, aby to się zmieniło- biorąc pod uwagę negatywne zdanie Polaków o PKP i pochodnych spółkach transportu kolejowego.

W tych latach odnotowano spadek pasażerów z ponad 26 tys. na 16 tys. Skąd tak dramatyczny spadek? Można się domyślać, że chodzi o coraz niższą jakość oferowanych przez PKP usług. Spóźniające się pociągi i rozlatujące się przedziały na pewno nie działają korzystnie na wizerunek Polskiej kolei. Dlatego potencjalni pasażerowie wybierają inne środki transportu nawet na długich trasach: autobusy, taksówki lub nawet autostop.


Taksówki o wysokim standardzie

Klimatyzacja w samochodach osobowych to już niemal standard, na szczęście to samo tyczy się taksówek i to już od dłuższego czasu. Taksówki to zazwyczaj bardziej luksusowe samochody, wyższej klasy niż te, którymi jeździ przeciętny zjadacz chleba. Ma to swoje uzasadnienie, ponieważ podróż za którą płacimy powinna być w jak najlepszych warunkach, a takie warunki zapewniają właśnie auta wyższej klasy.

W szeregach taksówkarskiej floty raczej nie zauważymy aut typu hatchback czy niskiej klasy sedan, a o SUV-ach nie wspominając. Coraz więcej taksówek przeznaczonych na dalekie podróże to na prawdę luksusowe i bogato wyposażone auta. Podgrzewane siedzenia, przyciemniane szyby, wyposażone w nawigację i inne udogodnienia. Daleka podróż w takich warunkach z pewnością będzie bardziej warta swojej ceny niż w gorszym aucie.


Czy taksometry są potrzebne

Taksometry są wymagane w Polsce i mają być włączane przy każdym kursie taksówką. Nie może być sytuacji w której taksówkarz nie włączy taksometru i weźmie od nas pieniądze. Ponadto powinniśmy po zakończeniu kursu dostać paragon, na którym powinna widnieć zapłacona przez nas cena za przejazd.

Oczywiście z tym bywa różnie, wielu taksówkarzy po prostu nie uruchamia taksometru i kasują na ?gębę? za przejazd. Nie mają wtedy udowodnionego zysku przez taksometr i w efekcie odprowadzają mniej podatku. Jednak można natknąć się na kontrole i takie postępowanie jest surowo karane.