Krótko o badaniach rynkowych dla firm

Dodane: 14-10-2016 05:42
Krótko o badaniach rynkowych dla firm Research rynku dla firm to dość popularna usługa, szczególnie dla firm medycznych. Firmy , an przykład http://www.ebiostat.pl zajmują się tym na co dzień. Wpis o badaniach rynku.

Medyczne i nie tylko - badania marketingowe

Firmy zajmujące się badaniami marketingowymi i rynkowymi muszą zatrudniać różnych specjalistów, nie licząc oczywiście tych od analizy danych. Wiele z tych firm korzysta z własnych systemów i programów, więc konieczne jest zatrudnienie ludzi do jego obsługi oraz informatyków do ich aktualizowania i administrowania.

W trakcie jednego badania dla klienta większość pracowników przykłada do niego swoja rękę na różnym etapie jego trwania i analizowania wyników. Aplikacje dla tego biznesu sporo pomagają w tej pracy, jednak nie zrobią niczego za pracownika. Badania i tak trzeba przeprowadzić, zebrać dane, komputer pomaga jedynie w ich organizacji i analizie.


Specyficzny rynek - medycyna

Badania marketingowe i rynkowe można przeprowadzać w różnych dziedzinach biznesu i nie tylko. Szczególnym przypadkiem badań są badania rynku medycznego i farmaceutycznego. Wiele firm oferuje podobne badania oraz ich analizę.

Zazwyczaj wykonuje się je na grupach lekarzy pracujących w zawodzie, personelu medycznym oraz na pracownikach aptek. Wchodzą w to różnorakie aspekty wprowadzania nowości na rynek medyczny. Zwyczaje pacjentów, rekomendacje farmaceutów i lekarzy oraz skuteczności opakowań i kampanii reklamowych. Każda firma ma swoja bazę danych z której korzysta przy wykonywaniu badań dla klientów.


Wikipedia i badania marketingowe

Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych. Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku.

Użyteczność badań marketingowych
Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe