Montaż klimatyzacji w autobusach

montaż wentylacji gdańskKlimatyzacja samochodowa standardowo stanowi jedną z części nowego pojazdu.

W takim wypadku to producenci dbają o to, aby działała ona bez zarzutu i mogła stwarzać kierowcy możliwość komfortowej jazdy.

Podobnie jest w przypadku ciężarówek i autobusów.

Jednak zdarza się, że samochodowa klimatyzacja ulega jakiejś awarii.

Właściciele konkretnego pojazdu mogą również znaleźć dla siebie lepszej jakości klimatyzację i postarać się o jej montaż.

W takim wypadku należy skorzystać z fachowej pomocy.

Na szczęście obecnie na rynku usługowym działa wiele firm zajmujących się montażem klimatyzacji na przykład w tirach.

Wiadomo, że tego rodzaju montaż musi zostać przeprowadzony w precyzyjny sposób, ponieważ w przeciwnym razie klimatyzacja zamontowana w pojeździe nie będzie sprawnie funkcjonować.

Miejsca montażu klimatyzacji

Osoby posiadające dostęp do różnych miejsc przebywania większej ilości osób przekonują się o tym, jak wiele jest obecnie rodzajów klimatyzacji.
Dobrej jakości klimatyzacja montowana jest w domach i blokach mieszkalnych oraz w samochodach i wszelkiego rodzaju budynkach użyteczności publicznej.

Można także korzystać z różnego rodzaju maszyn wspomagających działanie głównej klimatyzacji.

Sposób jej działania prowadzi do tego, że temperatura panująca w jakimś pomieszczeniu zaczyna spadać do określonego poziomu pozwalającego na sprawne w nim funkcjonowanie.

Dzieje się tak dzięki dobrze ustawionym wszystkim parametrom funkcjonowania klimatyzacji przystosowanym do miejsca jej montażu.

Dlatego zawsze warto korzystać z pomocy specjalistów podczas montażu klimatyzacji.

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od

montaż wentylacji gdańsk
Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920.

dwutlenek węgla.

Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym.
Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego.
Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku.
W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300).
W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika.
W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150.
Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku.
W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja
.
Dodane: 21-01-2019 01:17

Tagi: klimatyzacja serwis klimatyzacji klima Gdańsk