montaż wentylacji gdańsk

Montaż klimatyzacji w autobusach

Klimatyzacja samochodowa standardowo stanowi jedną z części nowego pojazdu. W takim wypadku to producenci dbają o to, aby działała ona bez zarzutu i mogła stwarzać kierowcy możliwość komfortowej jazdy. Podobnie jest w przypadku ciężarówek i autobusów. Jednak zdarza się, że samochodowa klimatyzacja ulega jakiejś awarii. Właściciele konkretnego pojazdu mogą również znaleźć dla siebie lepszej jakości klimatyzację i postarać się o jej montaż. W takim wypadku należy skorzystać z fachowej pomocy. Na szczęście obecnie na rynku usługowym działa wiele firm zajmujących się montażem klimatyzacji na przykład w tirach.
Wiadomo, że tego rodzaju montaż musi zostać przeprowadzony w precyzyjny sposób, ponieważ w przeciwnym razie klimatyzacja zamontowana w pojeździe nie będzie sprawnie funkcjonować.

Miejsca montażu klimatyzacji

montaż wentylacji gdańsk Osoby posiadające dostęp do różnych miejsc przebywania większej ilości osób przekonują się o tym, jak wiele jest obecnie rodzajów klimatyzacji.

Dobrej jakości klimatyzacja montowana jest w domach i blokach mieszkalnych oraz w samochodach i wszelkiego rodzaju budynkach użyteczności publicznej.

Można także korzystać z różnego rodzaju maszyn wspomagających działanie głównej klimatyzacji. Sposób jej działania prowadzi do tego, że temperatura panująca w jakimś pomieszczeniu zaczyna spadać do określonego poziomu pozwalającego na sprawne w nim funkcjonowanie. Dzieje się tak dzięki dobrze ustawionym wszystkim parametrom funkcjonowania klimatyzacji przystosowanym do miejsca jej montażu. Dlatego zawsze warto korzystać z pomocy specjalistów podczas montażu klimatyzacji.

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920.
dwutlenek węgla.
Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym.

Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego.

Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku.
W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika.

W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150.

Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja.
Dodane: 21-01-2019 01:17

Tagi: klimatyzacja serwis klimatyzacji klima Gdańsk