Części do samochodów osobowych

wego. Dynamostarter jest wielobiegunowym silnikiem szeregowo-bocznikowym łączącym funkcje prądnicy i rozrusznika. W trybie pracy prądnicowej jako wzbudzenie wykorzystywane jest uzwojenie bocznikowe, przy czym nabiegunniki nieczynn

Części do samochodów osobowych

Dynamostarter

Dynamostarter

Szczególnym rodzajem rozrusznika elektrycznego stosowanym w pojazdach jest dynamostarter umieszczany bezpośrednio na wale silnika spalinowego. Dynamostarter jest wielobiegunowym silnikiem szeregowo-bocznikowym łączącym funkcje prądnicy i rozrusznika. W trybie pracy prądnicowej jako wzbudzenie wykorzystywane jest uzwojenie bocznikowe, przy czym nabiegunniki nieczynnego w tym trybie uzwojenia szeregowego pełnią rolę biegunów biernych, w trybie pracy rozrusznika czynne są oba uzwojenia stojana.

Dynamostarter bywa nazywany też prądnicorozrusznikiem, prądorozrusznikiem i dynastarterem. Takie rozwiązanie jest stosowane w lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną, gdzie z wałem korbowym jest bezpośrednio połączona prądnica główna, która spełnia funkcję rozrusznika, co ma miejsce w większości lokomotyw spalinowych z przekładnią elektryczną prądu stałego. Gdy silnik spalinowy lokomotywy napędza trójfazową prądnicę prądu przemiennego do rozruchu stosuje się osobny rozrusznik, który w czasie pracy silnika spalinowego pełni rolę prądnicy pomocniczej. Takie rozwiązanie zastosowano w lokomotywie serii SP47. Zastosowano prądnicę - rozrusznik na napięcie akumulatorów 110 V o mocy 80 kW do rozruchu silnika o mocy 3000 KM.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego


Mycie samochodu

Każde czyszczenie samochodu może być dokonywane zarówno w warunkach domowych, jak i w myjniach samochodowych. Wszystko zależy od tego, jak dokładnie czyszczony ma być konkretny samochód. Po dokładnym wyczyszczeniu samochodu powinien on zostać spłukany i osuszony. Oczywiście w warunkach domowych takie osuszanie samochodu będzie polegało na pozostawieniu go na słońcu oraz wytarciu go sucha posiadanymi przez właściciela samochodu ściereczkami. Uzupełnieniem dla mycia samochodu może być jego woskowanie. Takie woskowanie bardzo poprawia wygląd samochodu i sprawia, że wygląda on na bardzo zadbany. W razie potrzeby można także sięgnąć po lakier samochodowy i przy jego użyciu zatuszować różne niedoskonałości samochodu.


wymyślił proces produkcji gumy

Wybrane daty historii opony

1839 ? Amerykanin Charles Goodyear wymyślił proces produkcji gumy, odkrył proces wulkanizacji kauczuku, który został opatentowany 15 lipca 1844 roku,
1846 ? Robert William Thomson opatentował oponę pneumatyczną dętkową, (wynalazł w 1845, opatentował we Francji w 1846, opatentował w USA 1847),
1888 ? Szkot J. B. Dunlop wynalazł niezależnie oponę pneumatyczną dętkową do roweru,
1891 ? Édouard Michelin wynalazł rozbieralną oponę pneumatyczną (z dętką),
1922 ? wynalezienie opon wysokociśnieniowych,
1924 ? opony niskociśnieniowe,
1946 ? firma Michelin stworzyła opony radialne1,
1947 ? Goodrich Corporation zaprezentował opony bezdętkowe,
2000 ? firma Michelin oficjalnie zaprezentowała system PAX, pozwalający na kontynuację jazdy z przebitą lub pozbawioną ciśnienia oponą,


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna