A Ty jak zarządzasz swoją firmą? Tradycyjnie, czy nowocześnie?

a tych, które swoim zasięgiem obejmują cały kraj i posiadają różne siedziby zagraniczne. Podstawową zaletą posiadania biura wirtualnego jest fakt, że jego założeniem i obsługą zajmują się specjalne firmy usługowe, prowadzące dział

Dodane: 18-09-2016 09:54
A Ty jak zarządzasz swoją firmą? Tradycyjnie, czy nowocześnie?

Zasady działania wirtualnych biur

Posiadanie wirtualnych biur stało się bardzo często stosowanym ułatwieniem dla działalności prowadzonej przez wiele współczesnych firm zwłaszcza tych, które swoim zasięgiem obejmują cały kraj i posiadają różne siedziby zagraniczne. Podstawową zaletą posiadania biura wirtualnego jest fakt, że jego założeniem i obsługą zajmują się specjalne firmy usługowe, prowadzące działalność właśnie w tym zakresie. Mogą one zajmować się obsługą poczty internetowej swoich zleceniodawców, odbieraniem firmowych telefonów i wieloma innymi sprawami organizacyjnymi, które do tej pory należały do obowiązków kierownika firmy. Pełny zakres obowiązków osób obsługujących wirtualne biuro zostanie określony w podpisywanej na początku współpracy umowie.


Wynajem sali szkoleniowej przez wirtualne biuro

Pracownicy wirtualnego biura mogą zajmować się znajdowaniem i wynajmowaniem sali szkoleniowej, w której będą mogły dokształcać się osoby zatrudnione w firmie ich klienta. Na podstawie zebranych informacji będą potrafili znaleźć do swojego klienta najbardziej odpowiednią salę szkoleniową, spełniającą wszystkie kryteria przez niego przedstawione. Jednocześnie niektóre biura szkoleniowe znajdują się w tak dużych lokalach, że można w nich prowadzić również konferencje dla pracowników oraz kolejne etapy rekrutacji przeznaczonej dla przyszłych pracowników. Dlatego klienci wirtualnych biur bardzo skrupulatnie wyszukują dla siebie konkretnych ofert lokalowych, natomiast pracownicy takich biur zajmują się wszystkimi formalnościami związanymi z wynajmem konkretnego lokalu.


Formy obsługi korespondencji klienta przez wirtualne biuro

Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.